دانلود تحقیق ، پاورپوینت ، کارآموزی، پروژه، كتاب ، نمونه سوالات دانشگاه و دبيرستان

محل لوگو

تحقیق حرکت نوسانی


تحقیق حرکت نوسانی

دانلود تحقیق

تحقیق حرکت نوسانی

(Oscillatory Motion)

فهرست مطالب:

۱- مقدمه

۲- نوسان

۳- انواع آونگ

۴- حرکت آونگ ساده

۵- مشخصات حرکت آونگ ساده

۶- ساختمان آونگ مرکب

۷- حرکت دوره‌ای

۸- نوسانات آزاد

۹- نوسانگر

۱۰- نوسانات آونگ

۱۱- آزمایش ساده با آونگ

۱۲- بررسی حرکت نوسانی ساده به کمک دایره مرجع

۱۳- منابع

حرکت نوسانی

حرکت نوسانی
حرکت نوسانی

مقدمه:

در بیان حرکتهای مکانیکی بسیار متنوعی که در طبیعت روی می‌دهند، اغلب با ‏حرکتهای تکراری مواجه می‌شویم. هر چرخش یک حرکت تکراری است. هر نقطه از ‏جسم در حال چرخش یکنواخت ، طی هر چرخشی ، از موضع چرخشی قبلی با حفظ ‏ترکیب و بدون تغییر سرعت می‌گذرد.

اگر به شاخه‌ها و ساقه‌های درختانی که بر اثر باد تکان می‌خوردند، کشتیهای در حال ‏حرکت بر امواج دریا ، آونگ ساعت در حال تاب خوردن ، حرکت دو طرفه‌ پیستونها و ‏میله‌های اتصال به ماشین بخار با موتور دیزل ، ضربه‌های بالا و پایین سوزن چرخ خیاطی ‏، جزر و مدهای متناوب ، حرکت بازوها و پا در حین راه رفتن یا دویدن و ضربان قلب نگاه ‏کنیم، همه این حرکتها از یک کیفیت برخوردارند.

حرکت تناوبی و نوسانی یکی از مهمترین انواع حرکت می‌باشد. اهمیت این حرکت به دلیل کاربرد آن در مطالعه ساختار اتمها می‌باشد. آونگ ساده ، یک مثال ساده است که برای توصیف حرکتها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زندگی روزمره نمونه‌های زیادی از نوع آونگ ساده وجود دارد. به عنوان مثال ، می‌توان به ساعتهای شماته‌دار قدیمی اشاره کرد که معمولا در بعضی از خانه‌های قدیمی ، هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آونگ عبارت است از جسم آویخته‌ای که طول محور افقی گذرنده از نقطه‌ای از جسم (به جز مرکز جرم) آزادانه می‌چرخد. شاید اولین کسی که متوجه حرکت آونگ گونه شده است گالیله در سال ۱۵۸۱ باشد. کریستیال هویگنس در سال ۱۶۵۶ ساعت آونگی را اختراع کرد. (آیزاک نیوتن نیز بر روی مطالعات هویگنس و مقالات او کار کرده است.) «آونگ ساده» آونگی است که از گلوله سنگین به نام وزنه، که از نخ نازکی با جرم ناچیز آویزان است «در آونگ فیزیکی» (یا آونگ مرکب) هر گونه توزیع جرم قابل قبول است. «آونگ دوطرفه» آونگی با دو وزنه است که دارای دو محور دوران می‌باشد و معمولاً برای اندازه‌گیری شدت جاذبه از آن استفاده می‌شود. (اولین بار حدود سال ۱۸۱۸ توسط کاپیتان هنری کارتر) بنجامین رانیز انگلیسی مؤلف کتاب اصول توپ‌خانه (۱۷۴۲) برای اولین بار «آونگ بالستیک» را ابداع کرد. این آونگ قطعه‌ای آویخته از جنس چوب است یا جسم دیگر است که می‌توان گلوله یا هر پرتابه‌ای را به آن شلیک کرد. از این آونگ برای تعیین سرعت گلوله‌ها استفاده می‌شده است. «آونگ فوکو» یکی از جالب‌ترین و گیراترین دلایل این واقعیت است که ما در چارچوب مرجع چرخان و ؟؟؟ به سر می‌بریم. ژان فوکو (مخترع ژیروسکوپ) این آونگ را در سال ۱۸۵۱ به عنوان یکی از نشانه‌های چرخش زمین ابداع نمود.

 

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:۲۱

 

لطفاً برای مشاهده متن کامل تحقیق حرکت نوسانی محصول را خریداری و دانلود نمائید….

تشکر از خریدتان …


مبلغ قابل پرداخت 9,980 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 990

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

کسب در آمد از اینترنت روزانه 2 میلیون

به زبان خیلی ساده،مشاغل اینترنتی، کارهایی هستند که به زمان و مکان خاصی وابسته نیستند و در بستر اینترنت و اغلب به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. در این دسته از مشاغل، بدون اینکه مجبور باشید از خانه خارج شوید، یا موظف باشید در تایم و محل معینی کار کنید، می‌توانید از طریق ...

دانلود فایل فلش فارسی Nokia 6303c  Rm-443 ورژن 10.12

دانلود فایل فلش فارسی Nokia 6303c Rm-443 ورژن 10.12

دانلود فایل فلش فارسی Nokia 6303c Rm-443 ورژن 10.12 ... ...

کتاب صوتی سکس تا فرا آگاهی

کتاب صوتی سکس تا فرا آگاهی

هرچه "من" فردی قوی تر باشد، ظرفیتش برای یکی شدن با دیگری کمتر است. آن"من" دیواری در این بین است، خودش را اظهار می کند. اظهار او چنین است: تو، تو هستی و من، من هستم. فاصله ای بین تو و من هست. آن وقت مهم نیستکه من چقدر تو را دوست داشته باشم، شاید تو را در آغوش هم بگیرم، با ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دانلود تحقیق ، پاورپوینت ، کارآموزی، پروژه، كتاب ، نمونه سوالات

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما