دانلود تحقیق ، پاورپوینت ، کارآموزی، پروژه، كتاب ، نمونه سوالات دانشگاه و دبيرستان

محل لوگو

نگاهي به رابطه بازار پول، كالا و كار در ايران


نگاهي به رابطه بازار پول، كالا و كار در ايران

نگاهی به رابطه بازار پول، کالا و کار در ایران

 

خدمات بازار پول به بازار کالا و کار

خدمات بازار پول به بازار واقعی از طریق نهادها و مؤسسات پولی

خدمات بازار پول به بازار کالا و کار (بازار واقعی) ازطریق سیاست های پولی

خدمات بازار کالا و کار به بازار پول

 

در این مقاله ابتدا معرفی اجمالی از این بازارها به عمل می‌آید، سپس کلیاتی از روابط این بازارها و نوع خدماتی که این بازارها به هم ارائه می‌دهند، مطرح می‌شود و در پایان به بررسی روابط این بازارها در ایران پرداخته می‌شود.

اقتصاد مبتنی بر نظام بازار نظام بازار آزاد قائل به بازارهای چهارگانه کالا، پول و سرمایه می‌باشد. این بازارها در حالت کلی در دو بخش واقعی و مالی دسته‌بندی می‌شوند. در بخش واقعی بازارهای پول و سرمایه قرار می‌گیرند.

در بخش واقعی که عمده‌ترین بخش اقتصاد می‌باشد، امور مربوط به مصرف، سرمایه‌گذاری واقعی تولید، توزیع، فروش، صادرات، واردات و… صورت می‌گیرد و در بخش مالی نیز امور مربوط به پس‌انداز و تأمین و تخصیص منابع مالی در کوتاه‌مدت و بلندمدت صورت می‌گیرد. این بخش (مالی) با فراهم آوردن امکان مبادلات و امکان تأمین مالی موجب تکمیل عملیات بخش واقعی می‌گردد. در مقابل بخش واقعی نیز با سازوکارهایی خاص (که ذکر خواهد شد) زمینه را برای رونق‌بخش مالی و اقتصاد فراهم می‌کند. ازاین‌رو گفته می‌شود که این دو بخش اقتصاد، مکمل هم هستند و بدون آن‌ها اقتصاد معنی ندارد.

بازار پول، بخش مهمی از بازار مالی هر اقتصادی به شمار می‌رود و حتی در برخی از کشورها به‌ویژه کشورهای درحال‌توسعه بیشترین سهم از بازار مالی آن کشورها را دارا می‌باشد.

این بازار از دیدگاه اقتصاددانانی مثل کینز، ویکسل و میردال خیلی بااهمیت تلقی می‌شود، آنان بر این اعتقادند که بازار پول با در دست داشتن «پول» که در مقاصد معادلاتی، احتیاطی و سفته‌بازی مورداستفاده قرار می‌گیرد، همیشه مورد تقاضای مردم بوده است. ازاین‌رو آنان اذعان می‌کنند که این بازار که بازاری کوتاه‌مدت است، نسبت به بازار سرمایه (که بازار بلندمدت است) تأثیر شگرفی بر نرخ بهره (مهم‌ترین متغیر اقتصادی) و وضعیت عرضه محصولات بخش واقعی می‌گذارد.

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: ۶

 

لطفاً برای مشاهده متن کامل تحقیق نگاهی به رابطه بازار پول، کالا و کار در ایران محصول را خریداری و دانلود نمائید

لینک دانلود بعد از خرید محصول نمایش داده شده و به ایمیلتان ارسال می‌شود

تشکر از خریدتان


مبلغ قابل پرداخت 9,980 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 630

دیدگاه های کاربران (0)

کسب در آمد از اینترنت روزانه 2 میلیون

به زبان خیلی ساده،مشاغل اینترنتی، کارهایی هستند که به زمان و مکان خاصی وابسته نیستند و در بستر اینترنت و اغلب به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. در این دسته از مشاغل، بدون اینکه مجبور باشید از خانه خارج شوید، یا موظف باشید در تایم و محل معینی کار کنید، می‌توانید از طریق ...

دانلود فایل فلش فارسی Nokia 6303c  Rm-443 ورژن 10.12

دانلود فایل فلش فارسی Nokia 6303c Rm-443 ورژن 10.12

دانلود فایل فلش فارسی Nokia 6303c Rm-443 ورژن 10.12 ... ...

کتاب صوتی سکس تا فرا آگاهی

کتاب صوتی سکس تا فرا آگاهی

هرچه "من" فردی قوی تر باشد، ظرفیتش برای یکی شدن با دیگری کمتر است. آن"من" دیواری در این بین است، خودش را اظهار می کند. اظهار او چنین است: تو، تو هستی و من، من هستم. فاصله ای بین تو و من هست. آن وقت مهم نیستکه من چقدر تو را دوست داشته باشم، شاید تو را در آغوش هم بگیرم، با ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دانلود تحقیق ، پاورپوینت ، کارآموزی، پروژه، كتاب ، نمونه سوالات

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما